Babette op stage in Suriname!

Paramaribo 2

Vrijdag, 30 oktober.

Ik sta om half 5 in de ochtend op, en om half 6 loop ik met Mirthe, Eline en Lisel richting de bus. Voor het eerst met de staatsbus naar Paramaribo, waar we 4,5 uur later aankomen. We slapen 3 nachten in hostel 'Zin', waar een zwembad is en waar we gelijk gebruik van gaan maken. We eten wat tappas in de stad en om 4 uur worden we door Chicko opgehaald, hij brengt ons naar Kenny. (Nee, geen Kenny B

Wink
). Kenny is onze gids tijdens de dolfijnen- en kaaimannentour. We stappen op een boot en spotten 4 dolfijnen, een gezinnetje. We varen op de Surinaamse rivier. Even later zet hij ons af op een plantage van een Nederlandse boer. De plantage is vol met fruitbomen en vee, en meet wel 7000 hectare grond! Wanneer wij voor het eerst een schaap zien zonder wol roep ik: Ahhh kijk een geitje! Maar word gecorrigeerd door de boer. Vervolgens eten we wat en we smeren ons in met 10 lagen muggenspray. We stappen op een nog kleiner bootje: we gaan kaaimannen vangen! Het is pikkedonker en we zien alleen wat als we met onze zaklampen schijnen. We varen in een soort moeras, en moeten de planten ontwijken die aan onze zijde voorbij gaan. Ook moeten we bukken wanneer we onder een bruggetje varen. Ineens hoor ik onze bootman een gek geluidje maken. Ik kijk naar achter en zie hem op de rand van het bootje hangen en hij grijpt ineens met zijn blote handen in het water. Hij heeft een kaaiman gevangen! Hij plaats een elastiekje om zijn bekkie en geeft de kaaiman aan mij. Dit herhaalt hij nog 3 keer. We zitten met een kaaiman op onze schoot en in onze handen en moeten hem goed vast houden om te voorkomen dat ze wegschieten. Even later maken we wat foto's en bevrijden we ze weer van het elastiekje en leggen ze terug in het water.

De volgende dag gaan we lekker shoppen. We komen in een souvenirwinkel en kijken onze ogen uit. We lopen er 2 uur rond en kopen veel leuke souvenirtjes!S ’avonds worden we om 9 uur opgehaald door de partybus! We rijden dansend door Paramaribo in een bus met open dak en muziek en lichten! De bus zet ons af bij een club waar een zwembad binnen is, een poolparty.

Zondag gaat de wekker om half 5 af… Het was een korte nacht maar we moeten om kwart over 6 de bus pakken naar Berg en Dal. Dit is nog anderhalf uur rijden van de stad en we komen midden in de jungle terecht. Berg en Dal is een heel luxe resort waar ook een Avonturenpark is. We gaan ZIPLINEN! (kabelbanen). We moeten eerst de jungle in klimmen, best stijl. De gaan van 7 banen ziplinen, met een gemiddelde lengte van 150 meter per baan, echt door de jungle. Een van de banen gaat over een grote rivier! Super gaaf! En kei hard ga je! Op de laatste baan mochten we kunstjes doen dus we gaan hangend op z’n kop over de baan. Dit was echt geweldig! De rest van de dag chillen we een beetje op het ‘strand’ bij Berg en Dal.

Maandag gaan we nog wat shoppen en pakken om 14:00 uur weer de taxi naar Nickerie. De taxi is wat chiller dan de staatsbus en doet er ook wat sneller over. De staatsbus is trouwens maar 12,50 SRD, dat is ongeveer 3 euro!! Voor 4,5 uur rijden! De taxi kost 40 SRD, 10 euro. Echt heel goedkoop. We zijn erg moe van dit geweldige weekend en slapen al vroeg, want de volgende dag moeten we weer aan het werk op stage.

Kiss
Kiss
Laughing

Frank en Anita

Mooie levendige beschrijving van een prachtig weekend. Jullie hebben het maar getroffen daar.

veronie

Leuk Babette, jullie vermaken je wel lees ik. Klinkt meer als een vakantie;) geniet er nog ff van!
Xxx

Anita

Hoi lieverd,

Fijn dat jullie je zo goed vermaken.
Leuk je van de week evan gezien en gesproken te hebben.
Kon zien dat je het naar je zin had.
Gewoon doorgaan met genieten! ????????????????????????

Dan

"
Geniet ze flink" zeggen wij op zijn surinaams

opa Pijfers

Weer een prachtig verhaal,we genieten van jouw boeiende uitstapjes.Jouw stage (?) lijkt wel een lange vakantie,maar intussen leer je wel heel veel nieuwe dingen. Groetjes van ons beiden,opa.

Tessa

Woooooow hoe gaaf!!! Wat een avonturen daar! Sla alles maar heel goed op op je netvlies!! En geniet er maar heel erg van! En veel succes met stage ook weer!!
Liefs Tessa