Babette op stage in Suriname!

eerste dagje

Ik word om half 9 wakker en kijk gelijk naar buiten. Gister was het te donker om de tuin te kunnen zien. We hebben een grote tuin. Wat een prachtig weer, strakblauwe lucht en veel groen om je heen. We gaan ontbijten, Jan had al wat boodschappen voor ons gedaan, en we gaan douchen. Om 10 uur zouden we opgehaald worden door Azeez. Wij staan om 10 voor 10 al netjes klaar. Om 10 uur nog geen Azeez. Oh ja, dit is Suriname, iedereen is bijna altijd te laat. Om half 11 worden we opgehaald en we gaan naar de WIN-groep waar de andere stagiaires ook zijn. Violaine, Roosmarijn en Loes zijn er al een week en gaan ons verder rondleiden. We gaan eerst fietsen huren die we de rest van ons verblijf gaan gebruiken. We gaan naar het kantoor van de WIN-groep waar we de wifi-code hebben. Yes! Eindelijk contact met Sterre, Mirre, papa, mama, oma, Bregje, Thijs en andere vrienden en familie. Wat is dat fijn! Ik bel ze via WhatsApp en voel me gelijk een stuk beter! Op dit moment is het kantoor de enige plek waar we nog wifi hebben. Als het goed is krijgen wij in ons huisje ook nog wifi. Vervolgens gaan we fietsen met z’n allen. Heerlijk met dit weer, dit prachtige landschap en de gezelligheid. Op de fiets is een windje en dat is lekker. Eerst gaan we elkaars huizen bekijken. De 4 belgen en Henrike wonen bij elkaar, en Violaine, Roosmarijn en Loes wonen samen. Het valt op dat wij wel het luxste huis hebben, namelijk het grootst, en schoonst en het koelst. Het huis van Violaine, Roosmarijn en Loes heeft wel wifi.

We gaan pinnen om Surinaamse dollars te krijgen. 1 dollar is ongeveer 27 cent. We gaan naar het buitenzwembad en vragen een abonnement aan. Daarna doen we wat boodschappen in een Chinees winkeltje. Ik ben de eerste penningmeester van de hele groep deze maand. We chillen bij het huis van Violaine, Rozemarijn en Loes en eten pizza en drinken koude cola en fernandes , en liggen in de hangmatten. Lekker!! We dompelen allemaal een beetje in een dipje, van de warmte en nog steeds vermoeid van de reis. Na een tijdje verdwijnt dit dipje en zijn we erg gezellig met z’n allen aan het kletsen en aan het lachen. Rond 4 uur gaan Mirthe, Eline en ik boodschappen doen. Daarna gaan we naar ons eigen huisje.

We willen ons huisje gezellig en ‘ons’ gaan maken en we hangen 2 grote Surinaamse vlaggen op in ons huis. We hebben allemaal heel veel foto’s die we in de woonkamer en in onze kamers op gaan hangen. Thijs heeft heel veel foto’s voor mij uitgeprint, super lief! Het wordt steeds gezelliger in ons huisje, ondertussen staat de muziek hard aan en we dansen en we zingen en lachen veel. Het voelt fijn met al die foto’s, dat maakt het meer mijn eigen kamertje. We eten een eitje en daarna gaan we onze koffers uitpakken. Ik vind in mijn koffer allemaal cadeautjes van papa, mama, Sterre en Mirre. Wat lief! Dank jullie wel!! Mijn kast en kamer zijn super netjes, ik ben benieuwd hoe lang ik dat vol hou ;) Ten slotte gaan we chillebille. We zitten in de woonkamer en zetten alle drie de ventilators aan. Heerlijk dat windje! We zijn zo gezellig aan het kletsen en we lachen super veel. We douchen en gaan rond 12 uur slapen. Ik voel me echt goed, ik heb het zo fijn hier. Het is super gezellig met Eline en Mirthe en de andere stagiaires zijn erg aardig. Eline en Mirthe woonden hiervoor al op kamers, en ik nog niet. We zeiden voor de grap dat zij mij huishoudelijke tips gaan geven. Mijn 2 nieuwe moedertjes J. Slaap lekker Nederland!!

Reacties

Reacties

Anita

Hoi lieverd,
Fijn dat alles goed is gegaan en het klinkt heerlijk!
Geniet ervan meisje en superleuk om je te volgen via een blog.

Groetjes en ????????????????????????

Ellen

Wat leuk al die verhalen. Ben blij dat het goed gaat en jullie het samen leuk hebben. Nu eerst lekker acclimatiseren en genieten! Veel plezier en hvj. Kus mama

Frank en Anita

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Wij gaan je met plezier volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!